Η γερμανική Frankfurter Allgemeine Zeitung τοποθετείται στο θέμα των Γλυπτών του Παρθενώνα, χαιρετίζοντας την πρόσφατη μεταστροφή των Times του Λονδίνου και αποκηρύσσοντας ως «αμφίβολα» τα επιχειρήματα όσων λένε «όχι» στην επιστροφή τους.
Το θέμα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα αγγίζει με εκτενές δημοσίευμά της η γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine (FAZ): «Όπως και για την ίδια την πολιτική μοίρα του Τζόνσον, η διαμάχη για τα γλυπτά φουντώνει εκ νέου και πάλι», σχολιάζει η εφημερίδα, υπενθυμίζοντας ότι «οι Times, που ανέκαθεν υποστήριζαν να παραμείνουν τα λεγόμενα “Ελγίνεια Μάρμαρα” στη Μεγάλη Βρετανία, ζήτησαν πρόσφατα την επιστροφή τους» γεγονός που δείχνει πως «οι καιροί και οι συνθήκες έχουν αλλάξει».
Υπενθυμίζεται πως οι Times είχαν προ ημερών με άρθρο τους ταχθεί για πρώτη φορά μετά από 50 χρόνια υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα.
«Τα Γλυπτά ανήκουν στην Αθήνα. Πρέπει να επιστραφούν τώρα», σημείωνε χαρακτηριστικά στο σχετικό άρθρο ο βασικός αρθρογράφος των Times, Μάικλ Μπίνιον.
Όπως επισημαίνει η συντάκτρια του άρθρου στη γερμανική FAZ, αν και τα γλυπτά του Παρθενώνα δεν αποτελούν μέρος του διαλόγου που έχει ξεκινήσει περί αποικιοκρατίας, η διαμάχη για τα εν λόγω γλυπτά που φουντώνει εκ νέου εκτυλίσσεται πια παράλληλα με τις συζητήσεις περί επιστροφής αντικειμένων που αναγκάζουν μουσεία της Δύσης να επαναπροσδιορίσουν τη θέση τους.
Ανατρέχοντας στην ομιλία της Μελίνας Μερκούρη το 1986 στην Οξφόρδη, το άρθρο της FAZ επισημαίνει ότι στο μεταξύ, ο όρος «γλυπτά του Παρθενώνα» έχει γίνει ευρέως αποδεκτός και στη Βρετανία. «Σίγουρα η εξάλειψη ορισμένων από τα ισχυρότερα επιχειρήματα κατά της μετακίνησης των μαρμάρων συνέβαλε εντέλει στην ευρύτερη αποδοχή της επιστροφής τους. Παλαιότερα γινόταν λόγος για την έντονη ατμοσφαιρική ρύπανση στην Αθήνα και την απουσία ενός κατάλληλου εκθεσιακού χώρου. Από το 2009, ωστόσο, το νέο Μουσείο της Ακρόπολης είναι πράγματι έτοιμο να υποδεχθεί τα μάρμαρα από το Λονδίνο», όπως σημειώνεται.
Η FAZ αναφέρεται και στο επιχείρημα του Μπόρις Τζόνσον απέναντι στον Έλληνα πρωθυπουργό «ότι η επιστροφή υπάγεται στις αρμοδιότητες του Διοικητικού Συμβουλίου του Βρετανικού Μουσείου». «Το μουσείο, από την άλλη, στηρίζεται σε ένα νόμο του 1963, ο οποίος απαγορεύει τη διάθεση των εκθεμάτων με ελάχιστες εξαιρέσεις. Επιπλέον (σ.σ. το Βρετανικό Μουσείο) υποστηρίζει ότι θα ήταν δόκιμο τα δυο μεγάλα μουσεία να μοιραστούν τα γλυπτά του Παρθενώνα, εκθέτοντας έτσι δύο αφηγήσεις που αλληλοσυμπληρώνονται – την ιστορία της Αθήνας στο Μουσείο της Ακρόπολης και εκείνη ενός δικτύου παγκόσμιων πολιτισμών στο Λονδίνο». Ένα επιχείρημα που σύμφωνα με την συντάκτρια του άρθρου είναι αμφίβολο το πόσο μπορεί ακόμη να αντέξει.
Κλείνοντας, το δημοσίευμα της FAZ υπενθυμίζει ότι, ως φοιτητής ο Μπόρις Τζόνσον τόνιζε ότι η επιστροφή των γλυπτών απαιτούσε ένα νέο νόμο, «κάτι που παρουσιαζόταν σαν ένα ανυπέρβλητο εμπόδιο, ενώ όπως κόμπαζε ο ίδιος, θα μπορούσε να γίνει μόλις μέσα σε ένα απόγευμα».